הגיעה סוף סוף שעתכם ואתם עומדים לצאת לטרק. התכוננתם נפשית, עשיתם תוכניות, הצצתם  במפות, ביצעתם קניות ציוד ונראה שהכל מוכן- אבל מה בדבר איכות הציוד?

הדבר הכי חשוב בעיני, כטייל מנוסה בטיולי טרקים בנפאל ובדרום אמריקה, הינו איכות הציוד, ועל זה אני לא מתפשר. אם יש משהו שיכול להעפיל על מרבית הגורמים האחרים, זה העניין של הציוד. כדי לבדוק ולוודא שיש לכם את כל מה שצריך מומלץ להסתכל ברשימות ציוד מומלצות.

הפריט אולי החשוב ביותר הינו נעלי טרקים. מניסיוני המר (יותר נכון של אחותי) כדאי לרכוש מבעוד מועד נעליים. אחותי רכשה נעליים של חברה פחות מוכרת בשאיפה לחסוך כמה עשרות שקלים, ולא הלכה איתן לפני הטיול. שלושה ימים בלבד במהלך טרק סובב אנאפורנה הספיקו לה כדי להבין שהנעליים קטנות ואינן נוחות. בנוסף נראה שהנעליים החלו להישחק והתפרים החלו להתרופף להם- לא משהו שתרצו להתעסק איתו במהלך טיול, בטח שלא באזורים קצת “נידחים”.

מכאן המסקנה: נעלי טרקים חייבים להיות אמינים ומוכרים, אחרת אתם עשויים לסבול. אחרי שרכשתם את הנעליים, כדאי ללכת איתם מספר ימים כדי להתרגל למשקל ולתחושה על הרגל. מומלצות ביותר נעליים המכסות עד כף הרגל עד הקרסול, כדי לאפשר אחיזה טובה לרגל במאמצים השונים, בעיקר בעליות ובירידות. סלומון היא אחת החברות הותיקות והמומלצות בתחום זה, ולא בכדי החברה קיימת שנים רבים וניתן למצוא כמעט תמיד טייל או טיילת הנושאים מותג זה. חסכו לעצמכם כאב ראש ודאגות עתידיות ודאגו לעניין זה מבעוד מועד. בלי נעליים אתם למעשה “מנוטרלים” ולא יכולים ממש להמשיך לטייל.

 

ישנם כמובן פריטים נוספים שהייתי מגדיר אותם כחשובים מאוד:

תרמיל גב או מוצ’ילה – הדבר הכבד והעיקרי אותו תסחבו, “הבית הקטן” שלכם. חשוב שיהיו תאים נוחים לשליפה מהירה,תכולה מספקת, מערכת גב תומכת ויציבה, וגם כאן כמובן- מותג אמין.

ביגוד. כאן הכוונה בעיקר לביגוד תרמי מחמם דיו – מעיל גשם/רוח/פוך, גטקעס, גופיה תרמית וגרביים.

שק שינה . במידה והגעתם לאזור ללא אכסניות, חשוב ביותר שק שינה עמיד בפני קור(תלוי בטמפרטורת הצפויות במקום). רצוי גם  שיהיה קומפקטי יחסית עם שק דחיסה.

אוהל.  מומלץ אוהל 4 עונות עם כיסוי גשם, יתדות חזקים, הקמה פשוטה, ושיישקל כמה שפחות.

תיק עזרה ראשונה. התיק יכלול אקמול, ערכת חיטוי,פלסטר ווולטרן.

פריטים נוספים בעת הצורך: מקלות הליכה, מזרון שטח, מטען חירום, טבליות לטיהור מיים, קרם הגנה, תכשיר יתושים, שקיות חום, ערכת בישול ,ועוד….

 

לסיכום- אל תהססו לעבור על רשימת הציוד ולשים לב לנקודות העיקריות. זה הדבר שיכול לעשות את ההבדל בין טרק מוצלח וכיפי לבין טרק סיזיפי ומייסר, ואולי גם טרק שנגדע באמצע.

בהצלחה במסע! ואם יש לכם שאלות תוכלו תמיד לפנות אליי.

לטייל מחדש – בלוג תרמילאי, יעוץ ותובנות: www.retravel.co.il